Fashion + Economics = Fashionomics

Sunday, May 29, 2011



Da, FASHIONOMICS,  slozenica nastala od dve reci FASHION + ECONOMICS! Ovda dva pojma su ako mene pitate neraskidivo povezana...   Nisam jos nigde procitala ovu rec, ali ne mogu da kazem ni da sam je ja smislila, bice pretenciozno... Pa da vidimo, zasto sam ja pocela da razmisljam na ovaj nacin... Odredjeni pojmovi iz ekonomije se mogu vrlo lako preslikati na jednu od omiljenih zenskih aktivnosti a to je shopping, kao malo bolje razmislim da su nam profesori ovako objasnjavali pojmove sigurno bih ih mnogo ranije zapamtila:) 


Da bi bilo dobro obuceni, ne morate da trosite bogatstvo na garderobu, niti da imate pun ormar markiranih stvari, to je vec odavno prevazidjeno, danas SVI kombinuju high street brandove sa dizajnerskim komadima, a izgledaju fenomenalno! Poenta je imati nekoliko kljucinih, bas dobrih komada koji ce da vam podignu celu kombinacije - citaj aksesoari!  Kupovinu tih kljucnih komada, ja volim da zovem investiranje, naravno moj decko se uvek pobuni i kaze: "Ljubavi, kakva crna investicija, mislim zovi ti to kako hoces, ako ti je lakse, ali ako je nesto investicija ona mora da se na neki nacin vraca". Naravno kada sam u nedostatku likvidnih sredstava, on me zeza i kaze a gde su ti tvoje investicije, not nice:)
Naravno, pored toga sto investirate u svoj izgled i pojavu, postoji citav niz istrazivanja koja pokazuju da ljudi koji dodju bolje obuceni na intervju za posao, sve su sanse da ce dobiti vecu platu. Iako odelo ne cini coveka, dosta doprinosi utisku koji sticemo o njenu. Zamislite na sta bi licili da vas zastupa advokat u kratkom storstu, da vam broker u japankama predlaze koje je akcije najbolje da kupite ili vas pregleda doktor u havajskoj kosulju? Nekako ne ide... Ali ovde nije rec o tome... 

Kupovina odredjenih komada garderobe stvarno moze da se ispalti, a evo kako... Ukoliko imate dizajnerske tasne, nakit, marame, haljine uvek preko e baya mozete da ih prodate, bas kao mobilni telefon ili kola, s tim da njima mnogo, mnogo sporije pada vrednost nego kolima... Hermes tasna, kosta koliko kosta, i sve su sanse da vremenom, ukoliko je dobro ocuvana postane jos skuplja. Kola posle 7 godina mozda zadrze 25-30% od cene koju ste platili, a npr, cena Hermes, Chanel ili LV tasne ce posle 7 godina mozda pasti za 10-20 % u odnosu na cenu koju ste platili...

Dizajneri uvek izbacuju limitirane serije. Samo procackajte po e-bay i videcete da sada ti limitirani komadi od pre par godina mogu da se prodaju za vecu sumu nego sto su placeni. Pa kada prodate nesto vise nego sto ste platili, to se zove kapitalna dobit. Ukoliko imate novca, investirajte u taj komad, nosite ga sa paznjom, a ukoliko vam ikada dosadi mozete ga prodati i jos zaraditi...

Takodje, Chanel, LV i Hermes svake godine dizu cene svojih artikala za od 3-15%.... Tu su Chanel i LV narocitno nenormalni i bezobrazni, recimo za vreme ekonomske krize oni su vec 4 puta podigli cene, tako da LV chale monogram koji je pre godinu dana bio 300 Eura, sada je 345 Eura, Cena LV Almi se povecala za neki 300-inak evra za manje od godinu dana, a Chanel ladno dize svoje cene za po 400-500 evra. Pre par godina ste Chanel 2.55 jumbo mogli da kupite za oko 1500 Evra, pre mesec dana je kostala neverovatnih 2700 evra, a mislim da su sada povecali cenu na oko 3 200, tako nesto... Da li Chanel tripuje da ce postati Hermes, nemam pojma, ali sto je najtuznije, povecanje cene ne prati i povecanje u kvalitetu, naprotiv kvalitet ovih preskupih tasni je losiji neko pre 10 godina... Ali da se vratim na fenomen porasta cena,  ukoliko odvojiti novac za neki dizajnerski komad, budite sigurni da ce cena vaseg ceda rasti svake godine za odredjen procenat, pa to mu dodje nesto kao akcije, zar ne? Posle ovoga, da li vam se cini da je isplativo ulagati u modu?




I sta kazate za fashionomics? Ukoliko vam se dopada, nastavicu da pisem o ovome, ima tu jos punooo primera:))

0 comments:

Post a Comment